Jump to content
n  i  k u .

AVA General Discussion

Recommended Posts

I think ultimately what the problem with AvA is:

- Tom's voice is just way too limited and not interesting enough to carry the band.

- In the 10+ years they exist, they haven't changed/evolved their sound.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, theedge00 said:

I think ultimately what the problem with AvA is:

- Tom's voice is just way too limited and not interesting enough to carry the band.

- In the 10+ years they exist, they haven't changed/evolved their sound.

I think almost everyone would agree TDW was a pretty big change in their sound.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

TDW was a nice shift in sound. I really enjoyed that album most but would be ok with the band going back to their classic sound.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, vic vinegar said:

TDW was a nice shift in sound. I really enjoyed that album most but would be ok with the band going back to their classic sound.

This is how I feel. I grew to love TDW with time and it's a great album, but I honestly would never get sick of their staple delayed guitars and long instrumental sections.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ive fallen in love with the wolfpack so much right now. The demoes especially. After that girl pulled on the heartbstrings then bailed im finding the lyrics super relateable. I never even knew what the song was about before tbh. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/11/2018 at 6:17 PM, knapton said:

Ive fallen in love with the wolfpack so much right now. The demoes especially. After that girl pulled on the heartbstrings then bailed im finding the lyrics super relateable. I never even knew what the song was about before tbh. 

Wolfpack is my favorite post WDNTW AvA song. The chorus is just so good.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/12/2018 at 12:17 AM, knapton said:

Ive fallen in love with the wolfpack so much right now. The demoes especially. After that girl pulled on the heartbstrings then bailed im finding the lyrics super relateable. I never even knew what the song was about before tbh. 

If I remember correctly, Tom said the song is actually about the music industry, how it's twisted and vicious and full of mind games and stuff.

but I'd take that with a pinch of salt for 2 reasons - A. the lyrics are ridiculous vague and dumb as all hell and B. Tom is nuts

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Kay said:

If I remember correctly, Tom said the song is actually about the music industry, how it's twisted and vicious and full of mind games and stuff.

but I'd take that with a pinch of salt for 2 reasons - A. the lyrics are ridiculous vague and dumb as all hell and B. Tom is nuts

Have you listened to the demo versions? They suggest a much more girl centered story, so it seems like he kind of changed his mind later. Either way I agree, the end result of the lyrics is just a mess.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, Whales said:

Have you listened to the demo versions? They suggest a much more girl centered story, so it seems like he kind of changed his mind later. Either way I agree, the end result of the lyrics is just a mess.

I did listen to them like once, wasn't quite as in love with them as everyone else was. Wolfpack is one of the weakest tracks for me so I didn't pay it too much attention. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ya the demos suggest its a girl but i see what your saying K. 

Theres a line "when you dance your such a tease" leans more towards the girl idea. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Its alright
A bit scathed
A bit lost
I've been played
I ain't that clever
a city boy that can never say never

 

Isn't dumb.. love those lines

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Cali Denial Cape said:

Its alright
A bit scathed
A bit lost
I've been played
I ain't that clever
a city boy that can never say never

 

Isn't dumb.. love those lines

Yeah I like those lines. I relate to it though. Actually didn't know it was about the music industry since the lyrics suggest it's more about a girl. I got proper played the year that song came out. Went through that shit and not long after the Wolfpack comes out and I just related to it on a personal level, especially the chorus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"It's alright
I'm OK
I'm sorry
I've been played
I know I don't matter
Already moved on, I think I feel better
But if you care, I'll never say never"

the same chorus but from the demo. I love this. For me its so what i was going through. This girl used me for some weekend fun and then ditched. You tell yourself your over her and moved on but I know if we she were to text me i wouldnt hesistate to answer. 

At the time, this song was so spot on and i loved it 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I also found this remix recently and damn its good. Playing that isolated riff in the begining sounds so damn awesome

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Made my own AVA record from the stuff tom has done between (2015-2016)

10 times more interesting than california or even older AVA work. Really enjoying it

RwL1ojG.jpg

Also, 0:14 thats could turn into something good tho

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, Speedo said:

Chasing Shadows was almost decent, ...of night mares is shit.

 Love both tbh. Home and View From Below are great, pansomnia or whatever the fuck is kinda cool and Into The Night is super dumb but it grew on me like a fungus. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, Kay said:

 Love both tbh. Home and View From Below are great, pansomnia or whatever the fuck is kinda cool and Into The Night is super dumb but it grew on me like a fungus. 

All of the night mares one was dumb ... meandering nonsense that goes no where and not even in an interesting way, its the AIDS of music.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×